جدی 11, 1395 14:59 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی بر گسترش همکاری‌های ایران و آلمان

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از توانمندی‌های مشترک ایران و آلمان برای گسترش همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه هنگام دریافت استوانامه سفیر جدید آلمان در تهران، از این کشور به عنوان نخستین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا نام برد و تاکید کرد: دو کشور از توانمندی و امکانات گسترده‌ای برخوردارند که این توانمندی‌ها باید برای ایجاد جهشی در همکاری‌های مشترک به کار گرفته شوند.

روحانی با اشاره به نقش مثبت آلمان در مذاکرات هسته‌ای و تاکید بر ضرورت تداوم این نقش در اجرای دقیق و کامل برجام ، افزود: سطح همکاری‌های ایران و آلمان پس از برجام و حذف موانع، رو به گسترش بوده است و باید روابط در بخش‌های بیمه‌ای و بانکی تسریع و تسهیل شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به موضوع تروریسم و خطرات آن برای همه کشورهای جهان نیز اشاره کرد و گفت: حفظ ثبات و امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم برای نه فقط کشورهای منطقه، بلکه برای همه جهان مهم است و باید در این عرصه همه کشورها با یکدیگر همکاری کنند.

"میکائیل کلور برشتولد" سفیر جدید آلمان در تهران نیز تاکید کرد: برلین مصمم است سطح همکاری‌ها خود را با تهران در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه فناوری‌های نوین ارتقاء دهد.

سفیر جدید آلمان در تهران همچنین اظهار کرد: آلمان قویا متعهد به اجرای کامل "برجام" است و از همه توان خود برای اجرای کامل آن از سوی سایر کشورها استفاده خواهد کرد.

 

کلیدواژه