دلو 27, 1402 10:59 Asia/Kabul
  • ابراز امیدواری سخنگوی سازمان ملل بر توافق آتش بس در غزه
    ابراز امیدواری سخنگوی سازمان ملل بر توافق آتش بس در غزه

سخنگوی سازمان ملل متحد ابرازی امیدواری کرد که آتش بس در غزه و آزادی اسیران انجام شود.

مذاکرات قاهره درباره جنگ غزه با حضور «ویلیام برنز» رئیس سی‌آی‌اِی آمریکا (سازمان اطلاعاتی آمریکا)، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر، «دیوید بارنیا» رئیس موساد، «رونن بار» مدیر شین بت و مقامات مصری برگزار و بدون نتیجه به پایان رسید.

به گزارش رادیو دری، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در مورد مذاکرات قاهره و مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این مذاکرات ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها به توافقی دست یابند که به آتش بس بشردوستانه و آزادی فوری و بدون شرط همه گروگان‌ها منجر شود.

دوجاریک با اشاره به  حمله نظامیان اسرائیل به بیمارستان ناصر در خان یونس هم گفت: بیمارستان ها نباید محل درگیری باشند و هرگونه اقدام نظامی در بیمارستان ها باید محکوم شود.

با این حال رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود، با دروغ پراکنی سعی بر تاثیرگذاری بر افکار عمومی دارد؛ در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای در واکنش به ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی درباره استفاده نظامی مقاومت از بیمارستان‌های غزه اعلام کرد، صهیونیست‌ها برای توجیه جنایات جنگی خود به دروغ‌گویی متوسل شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حماس بارها از سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه خواسته‌ است که کمیته‌ای بین المللی برای بازرسی از بیمارستان‌ها و اثبات دروغ‌های اشغالگران قدس وارد غزه شود.

در همین حال با توجه به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و وضعیت بحرانی ساکنان این منطقه، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت، برقراری آتش‌بس دائمی میان رژیم صهیونیستی و حماس را خواستار شد و با ابراز نگرانی شدید از تبعات ویرانگر وضعیت بهداشتی کنونی فلسطینیان آواره در غزه،  تصریح کرد: شرایط غزه همانند جهنم است.

از سوی دیگر، حملات رژیم صهیونیستی به رفح همچنان ادامه دارد و در حمله روز گذشته (پنجشنبه) نظامیان رژیم صهیونیستی به منزلی در رفح واقع در جنوب غزه هفت فلسطینی شهید شدند.

کلیدواژه