دلو 30, 1402 15:14 Asia/Kabul
  • کنعانی: جمهوری اسلامی ایران به دنبال بهبود شرایط در افغانستان است
    کنعانی: جمهوری اسلامی ایران به دنبال بهبود شرایط در افغانستان است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: ایران بر همزیستی مسالمت آمیز همه اقوام افغانستان در روند سیاسی تاکید دارد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره نشست دوحه، گفت: ایران بر ضرورت کمک همه کشورها از جمله سازمان ملل برای بهبود شرایط افغانستان و تحقق آرزوهای ملت افغانستان و همزیستی مسالمت آمیز همه اقوام افغانستان در روند سیاسی تاکید دارد.

وی ادامه داد: ما هم در قالب دوجانبه و هم سازوکارهای منطقه‌ای و بین المللی همواره در مسیر کمک به این روند مشارکت کردیم و از سازوکارهای چندجانبه استفاده کردیم.

کنعانی گفت: حضور ما در نشست دوحه هم در راستای حضور ایران برای جلب مشارکت جامعه جهانی برای ایجاد شرایط بهتر در افغانستان است.

وی افزود، ما همواره مواضع خودمان را در این نشست‌ها مطرح می‌کنیم و معتقدیم سازمان ملل به کشورهای همسایه و افغانستان کمک کند تا سازوکاری حقیقی شکل بگیرد و شاهد تحکیم ثبات در افغانستان باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره حقابه ایران از رود هیرمند، گفت: این موضوع به عنوان یک مطالبه جدی ایران و به عنوان حقوق غیرقابل انکار ایران مورد مطالبه دولت و ملت است.

کنعانی گفت: ما این مطالبه را در گفت‌وگو با مقامات دولت سرپرست افغانستان دنبال خواهیم کرد و معتقدیم افغانستان باید التزام عملی خود را در زمینه تأمین حقابه ملت ایران نشان دهد.

اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مورد حقابه ایران از رودهیرمند

کلیدواژه