گفت وگو تلفنی روحانی و پوتین درباره تحولات سوریه
(last modified 1395-10-11T18:52:16+00:00 )
جدی 11, 1395 23:22 Asia/Kabul
  •  گفت وگو تلفنی روحانی و پوتین درباره تحولات سوریه

رئیسان جمهوری اسلامی ایران و روسیه، درباره همکاری‌های ایران، روسیه با سوریه برای گفت وگو بین دولت و مخالفان سوری در آستانه، پایتخت قزاقستان، رایزنی کردند.

"حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران شنبه‌شب در تماس تلفنی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه با وی، با تبریک سال نو میلادی به رییس جمهوری و ملت روسیه گفت: تهران  از آتش‌بسی که در سایه همکاری ایران، روسیه و سوریه، در این کشور تحقق یافت، استقبال می‌کند و در عین حال همفکری و هماهنگی کشورها قبل از نشست قزاقستان ضروری است. 

روحانی، تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه را به مردم سوریه و به ویژه در شهرهایی که همچنان در محاصره تروریست‌ها هستند، ضروری دانست و افزود: مهم است که پس از پیروزهای اخیر از جمله در حلب بتوان این آتش بس را حفاظت و حراست کرد. 

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیز دستیابی به آتش‌بس را محصول همفکری و همکاری همه کشورهای خواهان صلح و آرامش در سوریه و به ویژه ایران و روسیه اعلام کرد و گفت: وظیفه همه حفظ دستاوردهای موجود و در عین حال تداوم مبارزه مشترک با تروریسم بین الملل است.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: روسیه بی‌تردید اجازه نمی‌دهد که آتش‌بس در سوریه شامل گروه‌های تروریستی مانند داعش، جبهه النصره و گروه‌های مشابه باشد.

آتش‌بس در سوریه از بامداد روز جمعه در این کشور شروع شده است. این آتش‌بس، گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و گروهک‌های وابسته به آنان را در بر نمی‌گیرد. 

 

کلیدواژه