جدی 11, 1395 23:24 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران از برقراری آتش‌بس در سوریه استقبال می‌کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که تهران از برقراری آتش‌بس در سوریه استقبال می‌کند، تأکید کرد: باید مراقب بود تا در دوران آتش‌بس فرصتی برای تقویت تروریست‌ها به وجود نیاید.

آتش‌بس در سوریه از بامداد روز جمعه در این کشور شروع شده است. این آتش‌بس، گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و گروهک‌های وابسته به آنان را در بر نمی‌گیرد. 

"حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه در دیدار "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه در تهران با تبریک پیروزی‌های دولت، ‌ارتش و مردم مقاوم سوریه در مبارزه با تروریسم به ویژه در حلب،‌ گفت: پیروزی حلب این پیام را برای تروریست‌ها به همراه داشت که، در راه غلطی که با جنایت و خونریزی انتخاب کرده‌اند، هرگز موفق نخواهند بود.

روحانی با بیان این که پس از پیروزی حلب شرایط خوبی برای انجام اقدامات میدانی ضد تروریست‌ها و فعالیت سیاسی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به سوریه فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد: اقدامات آتی برای حل بحران سوریه و مذاکرات صلح، به حاکمیت دمشق بر کل سوریه، برقرای  امنیت برای مردم و حفظ تمامیت ارضی این کشور منجر شود.

روحانی تاکید کرد: ایران در میدان مقاومت و عرصه‌های مختلف سیاسی همواره در کنار ملت سوریه بوده است و در آینده نیز به این حمایت خود ادامه می‌دهد و در نهایت ملت سوریه پیروز خواهد شد.

وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ پیام قدردانی و سلام "بشار اسد" رئیس جمهوری این کشور به دولت و ملت ایران، گفت: هیچ شکی نیست که حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران تأثیر به‌سزایی در تقویت روحیه مقاومت ملت سوریه در برابر تروریست‌ها داشته و خواهد داشت.

 

کلیدواژه