حوت 02, 1402 20:22 Asia/Kabul
  • رئیسی: مهجوریت قرآن در بین مسلمانان، رژیم صهیونیستی را جری کرده است
    رئیسی: مهجوریت قرآن در بین مسلمانان، رژیم صهیونیستی را جری کرده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر امروز همه کشورهای اسلامی با قرآن حرکت می‌کردند و با ظالمان، دشمن‌ و با دوستان دوست‌ بودند، رژیم صهیونیستی جرات نمی‌کرد در غزه مظلوم و مقتدر به این شکل قتل عام کند.

 به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در آیین پایانی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران، محور همه شرارت های امروز را آمریکا دانست و افزود: اگر کشورهای اسلامی به قرآن و آموخته های نبی مکرم اسلام(ص) عمل می کردند، مگر آمریکا جرأت داشت چندین قطعنامه را وتو کند؟ امکان نداشت آمریکا این جنایت هولناک را رقم بزند.

وی  اظهار کرد: در غزه تمام شرافت در مقابل تمام شرارت قرار گرفته است و مهجوریت قرآن سبب شده است که امروز اینقدر به فلسطین ظلم می‌شود.

وی با بیان اینکه گمشده امروز جهان، قرآن است اضافه کرد: قرآن کتاب هدایت برای همه انسان‌هاست، اما همه پذیرای هدایت نیستند و تنها قلب انسان‌های پرهیزگار می تواند جایگاه هدایت و معارف قرآن قرار گیرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین عنصر امت، حرکت است. دومین عنصر امت، پویایی است. سومین عنصر آن مقصد داشتن و هدف‍دار بودن است و چهارمین عنصر امت، امام و مقتدی است و محور همه این عناصر نیز آیات قرآن است.

در رقابت‌های چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی جهان اسلام، 34 بانو از 22 کشور تا روز دوشنبه (30 دلو) در رشته‌های حفظ کل و قرائت ترتیل و 49 مرد از 29 کشور تا روز سه شنبه (اول حوت) در رشته‌های حفظ کل، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق رقابت کردند.

در پایان این مسابقات، قاریان و حافظان برتر در رشته های مختلف قرآنی معرفی شدند.

آغاز چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران

کلیدواژه