حوت 03, 1402 12:53 Asia/Kabul
  • حضور ایران در رزمایش دریایی \
    حضور ایران در رزمایش دریایی \"میلان 2024\"

جانشین قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از حضور این نیرو در رزمایش دریایی "میلان 2024" کشور هند با ناوشکن تمام ایرانی "دنا" خبر داد.

به گزارش رادیو دری، رزمایش دریایی "میلان 2024" با حضور بیش از 50 کشور از جمله نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت هشت روز در دو مرحله بندری و دریایی در سواحل شرقی هند برگزار می شود.

امیر دریادار دوم «جلیل مقدم» جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش دریایی میلان 2024 کشور هند هم‌سو با روابط خوب و در حال گسترش با نیروی دریایی هند است.

دریادار دوم مقدم، با اشاره به اینکه ایران و هند با پیشینه تمدنی غنی، جزو قدرت‌های دریایی منطقه هستند، تعاملات بین نیرو‌های دریایی دو کشور در جهت تامین امنیت خطوط کشتیرانی را مثبت ارزیابی کرد.

جانشین قرارگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ناوگان جنوب در ادامه تاکید کرد که حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای غیراز ناامنی چیز دیگری برای منطقه نخواهد داشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی، تحول عظیمی در نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد و با شروع جنگ تحمیلی،‌ این نیرو به نبرد با هواپیماها و بالگردهای دشمن در دریا پرداخت و در طول مدت هشت ساله جنگ تحمیلی10 هزار فروند کشتی تجاری را به بنادر ایران اسکورت کرد.

رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۲ با حضور نیروی دریایی ایران

کلیدواژه