حوت 07, 1402 15:28 Asia/Kabul
  • آثار بانوان هنرمند ایران و افغانستان در فرهنگسرای نیاوران
    آثار بانوان هنرمند ایران و افغانستان در فرهنگسرای نیاوران

سومین نمایشگاه گروهی تذهیب با عنوان «دختران شهمامه» در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو دری، تعداد ١٩نفر از بانوان ایرانی و افغانستانی برای سومین دوره با ٤٠ اثر در این نمایشگاه حضور دارند.

«دختران شهمامه» نام گروهی از هنرمندان دختر افغانستانی و ایرانی است که برای ایجاد انگیزه و تقویت اعتماد به نفس زنان و دختران هنرمند و با هدف رشد و اعتلای هنر تذهیب و شناسایی استعدادهای برتر هنری و آشنایی بیشتر با فرهنگ، آداب و رسوم و ارتقای همکاری‌های فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان به سرپرستی «شکیلا عالمی» شکل گرفته است.

هنر تذهیب از هنرهای دیرین کشور افغانستان است وهنرمندان در کنار فراگیری هنر، می‌آموزند که نقشی اساسی در جامعه ایفا نموده و اثری ماندگار از خود به جای بگذارند.

آیین گشایش این نمایشگاه روز پنجشنبه دهم اسفند ماه/حوت 1402 از ساعت 15 با حضور و همراهی علیرضا رجایی مشاور وزیر خارجه، استاد سید عسگر موسوی مشاور رئیس جمهور سابق افغانستان و استاد حال حاضر دانشگاه لندن، سعدخان رئیس موسسه فرهنگی اکو، امیری رایزن فرهنگی سفارت سابق افغانستان در ایران و همچنین جمعی از اساتید انجمن خوشنویسان ایران و گروههای فرهنگی افغانستانی در سالن خزر این مجموعه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز شنبه دوازدهم تا هجدهم اسفند ماه/ حوت از ساعت 10 تا 18 به گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

هنر تذهیب در فهرست میراث جهانی ثبت شد

کلیدواژه