جدی 12, 1395 12:59 Asia/Kabul
  • تعیین گزارشگر جدید در امور حقوق بشر ایران ؛ اقدامی با اهداف سیاسی

جمهوری اسلامی ایران، تعیین گزارشگر جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران را اقدامی منافقانه و دوگانه می داند.

"محمدجواد لاریجانی" دبیرستاد حقوق بشر ایران  با انتقاد از اقدام اخیر سازمان ملل درخصوص  تعیین گزارشگری جدید برای حقوق بشر در ایران گفت‌؛  باید برای کشورهای مدعی حقوق بشر گزارشگر ویژه حقوق بشر منصوب کرد.لاریجانی افزود: احمد شهید، گزارشگر ناموفق و متخلفی بود و دوره‌اش را ناتمام گذاشت و باید همان روز نخست استعفا می‌کرد، اما بقیه مسئولیتش به عهده شخص دیگری گذاشته شد.

 تعیین گزارشگر جدید برای ایران  در زمینه حقوق بشراز سوی  کشورهایی است که خود از ناقضان بزرگ حقوق بشرهستند و تنها انگیزه و هدف  آنها زیر بار فشار سیاسی گذاشتن ایران است .  حقوق بشر از نگاه مدعیان دروغین حقوق بشر در واقع  به نوعی به قدرت نرم غرب برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه  تبدیل شده است.شکی نیست که پشت پرده ی این اقدامات جریان  ایران هراسی دنبال می شود .

با همین  رویکرد احمد شهید که سال 2011 به عنوان گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر درباره ایران منصوب شد، در گزارش های دوره ای خود بارها  با استناد به  گزارش های غیر واقعی ایران را به  نقض حقوق بشرمتهم کرد واضح است که  در تعیین گزارشگر جدید حقوق بشری برای ایران اهدافی فراتر از ساز و کارهای حقوق بشری نقش دارد . چگونه است که نهاد های بین المللی حقوق بشردرزمینه  موج فزاینده تعرضات  به عقاید و اعتقادات دینی مسلمانان در کشورهای اروپایی ویا برخوردهای خشونت بار و مرگ هزاران کودک در یمن زیر بمب های  فسفری اهدایی امریکا و انگلیس و کانادا به عربستان گزارشگرتعیین نمی کنند و  چشم خود را بر روی جنایات اسراییل علیه ملت مظلوم فلسطین بسته اند  و حتی از آن حمایت نیز می کنند . در همین کشورها از جمله کانادا ؛ حقوق بومیان که صاحبان اصلی این سرزمین هستند آشکارا  نقض می شود  و در امریکا  با سرخپوستان  و سیاه پوستان  رفتارهای نژاد پرستانه و تبعض گونه می شود  که معنایی جز نقض فاحش حقوق بشر ندارد . 

اما مواردی همچون مجازات مفسدان وکسانیکه مرتکب قتل نفس و یا اقدامات تروریستی می شوند و یا اعدم قاچاقچیان مواد مخدر که با ترویج اعتیاد جامعه ای را نابود می کنند ؛ نقض  حقوق بشر در ایران خوانده می شود و برای آن گزارشگر تعیین می گردد  . 
بدیهی است مقوله حقوق بشرازاهمیتی جهانی برخوردار است ؛ اما اهداف حقوق بشری را  نمی توان در سایه  دو گانگی های حقوق بشری غرب دنبال کرد.در حال حاضر میلیونها انسان در امریکا و اروپا و کانادا  از  تبعیض ها و محرومیت ها از حقوق  شهروندی و تحت تاثیر تمایلات فزاینده نژادپرستانه رنج می برند و همین اقدامات سبب شده است  که بسترهای شکل گیری و گسترش تروریسم دردرون این جوامع فراهم شود . با توجه به همه این واقعیت ها است که "محمدجواد لاریجانی" دبیر ستاد حقوق بشر ایران، تعیین گزارشگر ویژه برای ایران را ناموجه و محصول سیاست‌بازی و دخالت دولت‌های بزرگ در امور حقوق بشر دانست .