حوت 12, 1402 17:09 Asia/Kabul
  • رئیسی: سکوت‌کنندگان در قبال فلسطین فردا سیلی سختی خواهند خورد
    رئیسی: سکوت‌کنندگان در قبال فلسطین فردا سیلی سختی خواهند خورد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: فلسطین معیار انسانیت، اخلاق و وجدان جامعه بشری است و کسانی که امروز در قبال مساله فلسطین سکوت می کنند، بی تردید فردا سیلی سختی خواهند خورد.

به گزارش رادیو دری؛  سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست مجمع سران کشورهای صادر کننده گاز (GECF) در الجزایر افزود: جنگ کنونی، رویارویی محور شرارت در برابر محور شرافت است؛ در یک طرف جبهه، ارتشی است که منتظر اسلحه و بمب‌های بیشتر و قوی‌تر از طرف آمریکایی هاست و در طرف دیگر، کودکانی هستند که دلتنگ یک لقمه نان شده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز در حالی که آمارهای رسمی از شهادت بیش از ۳۰ هزار زن و کودک به دست تروریست‌های صهیونیست حکایت دارد، هزاران نفر نیز چند ماه است که زیر آوارها مانده اند و بمباران بی وقفه، فرصتی برای بیرون کشیدن اجساد آنها فراهم نکرده است.

رئیس‌جمهوری ایران با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا، غزه را در آستانه قحطی جدید قرار داده است تصریح کرد: از یک سو آمریکا در حمایت سیاسی، تسلیحاتی و رسانه‌ای از تروریسم سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی سنگ تمام گذاشته است و بمب‌های آمریکایی و اروپایی از آرمان فلسطین انتقام می‌گیرند و از سوی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل که طبق منشور ملل متحد، ضامن صلح و امنیت معرفی شده است به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، از برقراری آتش بس در غزه ناتوان مانده است.

رئیسی تاکید کرد: آمریکا اگر واقعا به دنبال گسترش نیافتن جنگ است، باید از ریاکاری و دروغگویی دست بردارد و ارسال سلاح و بمب برای کشتار فلسطینیان را متوقف کند.

وی اظهار کرد: فاجعه قتل‌عام ده‌ها نفر از مردم مظلوم و گرسنه فلسطین که برای تهیه غذا تجمع کرده بودند، اما با حملات عامدانه ارتش تروریستی اسرائیل به خاک و خون کشیده شدند، تحمل ناپذیر و نیازمند برخوردی بازدارنده و بین‌المللی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخش دیگری از سخنانش افزود: ایران با اتکا به ذخایر عظیم گاز طبیعی، موقعیت ترانزیتی و فناوری بالای خود قصد دارد با توسعه همکاری‌های  دو و چندجانبه با همه کشورها در بازار جهانی گاز نقشی متناسب با این ظرفیت‌ها پیدا کند.

رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تبدیل شدن به  کانون مبادله و ترانزیت انرژی منطقه و مسیری امن برای توزیع و ترانزیت گاز بین تولیدکنندگان و بازارهای مصرف آمادگی کامل دارد.

رئیسی: نسل کشی در غزه نشان ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی است‎

رئیسی: نزدیک شدن برخی کشورها به اسرائیل به مردمشان آسیب زده است

کلیدواژه