حوت 14, 1402 14:03 Asia/Kabul
  • کنعانی: حقابه هیرمند حق اثبات شده ایران است
    کنعانی: حقابه هیرمند حق اثبات شده ایران است

سخنگوی وزارت خارجه ایران حقابه هیرمند را یک حق اثبات شده برای این کشور دانست.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی گفت: حقابه ایران از هیرمند بر اساس معاهده موجود یک حق اثبات شده است.

وی افزود: ما انتظار داریم مقامات سرپرستی افغانستان افزون بر اظهارات، در عمل هم متعهد باشند و بر مبنای محاسبات حقوقی، حق آبی ایران را تامین کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره شهادت یک مستشار ایرانی در سوریه  اظهار کرد: آنچه مسلم است نیروهای مستشاری ایران در چارچوب دعوت دولت سوریه برای مبارزه علیه تروریسم در آن کشور حضور دارند و اقدام مکرر رژیم در هدف قرار دادن نیروهای مبارزه کننده علیه تروریسم دلیل دیگری از حمایت تمام عیار این رژیم از جریان‌های تروریستی در خاک سوریه است.

کنعانی تاکید کرد: ایران هیچ کدام از جنایت های رژیم صهیونیستی علیه اهداف و منافع خود را بی پاسخ نگذاشته و نخواهد گذاشت.

وی سپس با اشاره به بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس گفت: با توجه به تحولات منطقه به ویژه در فلسطین و تداوم جنایت جنگی رژیم صهیونیستی، طرح موضوعات اختلاف برانگیز و ادعاهای بی اساس محل تاسف است.

 سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جزایر سه گانه ایرانی جز جدایی ناپذیر و ابدی ایران است و اشاره به آنها در بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس هیچ ارزش سیاسی و حقوقی ندارد.

کنعانی تصریح کرد: ایران حاکمیت خودش را اعمال می‌کند و شورای همکاری خلیج فارس در جایگاهی نیست که در خصوص اقدامات حاکمیتی ایران یا اظهارات مقام‌های عالی ایرانی اظهار نظر کند. 

رئیسی: جزایر سه‌گانه از خاک ایران جدایی ناپذیرند

بهانه‌تراشی جدید طالبان درباره حقابه ایران از هیرمند

کلیدواژه