حوت 17, 1402 10:11 Asia/Kabul
  • استاندار فارس: مهم‌ترین دغدغه ما سلامت اتباع غیرایرانی است
    استاندار فارس: مهم‌ترین دغدغه ما سلامت اتباع غیرایرانی است

استاندار فارس ایران در دیدار با مقام سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بر اهمیت بیمه پناهندگان ساکن در ایران تأکید کرد.

به گزارش رادیو دری، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار با یومیکو تاکاشیما نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در شیراز گفت: مهمترین دغدغه ما سلامت اتباع غیرایرانی است. 

ایمانیه افزود: این افراد تحت پوشش هیچ بیمه‌ای در کشور ایران نیستند و پرداخت هزینه‌های بالای درمان برای آن‌ها مقدور و ممکن نیست.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود در استان فارس یک شرکت بیمه داخلی همه هزینه‌های درمانی این اتباع را تحت پوشش قرار دهد و بخشی از هزینه آن را کمیساریا، بخشی را خود اتباع و بخشی را هم بیمه ها به شکل تخفبف، تأمین کنند.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز در این دیدار گفت: توجه به امور پناهندگان و اهمیت به بهداشت و آموزش آنان در ایران بی‌نظیر است و می‌تواند الگویی برای سایر کشور‌ها باشد.

وی گفت: در زمینه بیمه، هم اینک طرح بیمه سلامت را برای پناهندگان داریم و پارسال پرداخت هزینه درمان حدود ۲۵۰ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر را کمیساریا تقبل کرد که البته به خاطر تورمی که وجود دارد این تعداد ممکن است کمتر شود. 

تاکاشیما افزود: در زمینه بیمه فعلا توانسته ایم بیمه پایه را حمایت کنیم اما اگر بتوانیم نشان دهیم که کشور ایران چه کار‌های کاملی در این زمینه انجام می‌دهد و از طرفی بتوانیم از کشور‌های حمایت کننده، سرمایه جذب کنیم شاید بتوانیم در زمینه بیمه تکمیلی گام برداریم چرا که برخی پناهندگان هزینه‌های خاص و ویژه درمانی دارند. 

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: کمیساریای عالی بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ مبلغ ۶۰ میلیون دلار به بحث سلامت پناهندگان در دنیا اختصاص داد که این کمک برای ساخت مراکز بهداشتی و بیمارستانی و تأمین تجهیزات پزشکی پرداخت شد.

تجلیل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از ایران

کلیدواژه