جدی 12, 1395 15:21 Asia/Kabul
  • ادامه رایزنی های ولید معلم در تهران ؛ دیدار با لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و وزیر امور خارجه سوریه در خصوص آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و نظامی سوریه گفت‌وگو کردند.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس ایران و "ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه روز یکشنبه در تهران دیدار ودر خصوص آخرین تحولات سوریه از جمله آتش بس پایدار، کمک‌های انسانی، مبارزه با گروه‌های تروریستی، ابتکارات سیاسی مطرح شده برای گفت‌وگو و صلح در این کشور  گفت‌وگو کردند.

ولید معلم که روز گذشته (شنبه) وارد تهران شده است تاکنون با  رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و  رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران دیدار و گفت و گو کرده است.
بررسی آخرین تحولات امنیتی و میدانی در فرآیند همکاری مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم تکفیری، تبادل نظر درباره اقدامات و ابتکارات سیاسی مشترک برای حفظ آتش بس در سوریه و ایجاد زمینه برای آغاز گفتگوهای سوری-سوری از محورهای مطرح شده در این دیدارها بود.

در پی دیدار و گفتگوهای وزیران خارجه ایران روسیه و ترکیه در مسکو سه طرف بیانیه سوریه را منتشر کردند که بر اساس آن نشست گفت و گوهای دولت و معارضان سوری طی هفته ای آینده در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد.

این در حالی است که آتش بس سراسری در سوریه از بامداد روز جمعه در سوریه برقرار شده و ترکیه و روسیه ضمانت اجرایی این آتش بس را بر عهده گرفته اند.

 

کلیدواژه