حوت 17, 1402 12:51 Asia/Kabul
  • واکنش آمریکا به توقیف محموله نفتی ۵۰ میلیون دلاری خود در ایران
    واکنش آمریکا به توقیف محموله نفتی ۵۰ میلیون دلاری خود در ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به توقیف محموله نفتی بیش از ۵۰ میلیون دلاری کشورش در آبهای ایران، خواستار آزادی فوری آن شد.

به گزارش رادیو دری، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالاتی درباره توقیف محموله نفتی آمریکا در ایران مدعی شد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران همیشه برای تدارک اقلام بشردوستانه مانند مواد غذایی، دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی و کشاورزی استثنا قائل بوده است.

دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران روز سه شنبه ۱۶ اسفند/حوت ۱۴۰۲ دستور توقیف محموله نفتی آمریکایی در خلیج فارس را صادر کرد و محموله این کشتی توقیف شد.

مرکز رسانه ای قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در پی تحریم‌های کشورهای غربی و به طور ویژه آمریکا که منجر به جلوگیری فروش داروهای مورد نیاز برای بیماران پروانه‌ای (EB) توسط یک شرکت سوئدی شده و صدمات شدید جسمانی و روحی را بر آن‌ها وارد ساخته است، این بیماران شکایتی را علیه آمریکا در دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران ثبت کردند.

بر پایه گزارش قوه قضاییه ایران، با پیگیری‌های حقوقی وکیل پرونده یاد شده، در نهایت دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران دستور توقیف محموله نفتی آمریکایی کشتی ADVANTAGE SWEET در خلیج فارس را صادر کرده محموله این کشتی توقیف شد و متعاقبا دستورات لازم در جهت تخلیه محموله نفتی صادر خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به توقیف این محموله نفتی کشورش ادعا کرد که واشنگتن هیچ وقت جلوی رسیدن دارو به مردم ایران را نگرفته است.

میلر خواستار آزادی فوری نفتکش «ادونتج سوئیت» شد.

نفتکش «ادونتج سوئیت» با پرچم جزایر مارشال و حامل نفت خام شرکت نفتی «شِوران» آمریکا هفتم اردیبهشت/ثور ۱۴۰۲ توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورد با لنج ایرانی توقیف شد.

توقیف این نفتکش، واکنشی به ضبط نفتکش «سوئز راجان» حامل نفت ایران بود که آمریکا در بهار امسال به بهانه نقض تحریم‌ها توقیف کرده بود.

ایران محموله نفتی آمریکا را توقیف کرد

کلیدواژه