حوت 17, 1402 19:30 Asia/Kabul
  • ضرورت تأمین منافع ملی ایران با رویکردی تحول‌گرایانه و تلاش مجاهدانه
    ضرورت تأمین منافع ملی ایران با رویکردی تحول‌گرایانه و تلاش مجاهدانه

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت:در نظام ناعادلانه فعلی جهان که قدرت‌های سلطه‌گر به دنبال عقب نگه‌داشتن ملت‌های مستقل هستند، تأمین منافع ملی ایران با رویکردی تحول‌گرایانه و تلاش مجاهدانه ضروری است.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در دیدار سفیران جدید ایران در ۵ کشور فرانسه، تونس، برزیل، نیجر و کنگو افزود، ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور "تحول" است و سفیران باید پیگیر اجرای توافق‌های دوجانبه براساس منافع ملی دوجانبه باشند .

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران سفیران جدید را به تعامل عزتمندانه با کشور‌های دنیا توصیه کرد و گفت: از ملزومات موفقیت سفیران جمهوری اسلامی در مأموریت‌های‌ خود، واقف بودن به قدرت و جایگاه رفیع ایران در منطقه و توانمندی در معرفی کشور به عنوان قدرت پیشرفته و فناور در دنیا است.

رئیسی همچنین شناخت ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های محل مأموریت سفیران با هدف توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی را ضروری دانست و افزود، با باز کردن گره‌های ذهنی به‌وجود آمده از تبلیغات دروغین رسانه‌ای غرب ، جمهوری اسلامی یران را به عنوان کشوری مطمئن، صادق و معتبر که همواره به دنبال تبادل ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی با هدف انتفاع ملت‌ها است، معرفی کنید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اهمیت نقش سفیران در توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری، تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های کم‌نظیر خود دارای جاذبه‌های فراوانی برای کشور‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است و فعال‌شدن این ظرفیت‌ها برای تبادل با کشور‌های دنیا همت و تلاش جدی و پیگیری‌های مداوم سفیران جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد.

روابط شکوفای ایران و کشورهای مترقی آمریکای لاتین

کلیدواژه