حوت 18, 1402 11:13 Asia/Kabul
  • تاکید تهران بر حق پاسخگویی به هرگونه تهدید علیه امنیت ملی ایران
    تاکید تهران بر حق پاسخگویی به هرگونه تهدید علیه امنیت ملی ایران

سفیر ایران در سازمان ملل با هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی یا فعالیت مخرب رژیم صهیونیستی، بر حق مشروع و ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی تل آویو علیه امنیت و منافع ملی ایران تاکید کرد.

لورا هولگیت، سفیر آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بار دیگر ادعاهای بی اساس و نخ‌نمایی درباره برنامه اتمی ایران را تکرار کرده است.

هولگیت، در نشست فصلی شورای حکام بدون اشاره به اقدامات داوطلبانه ایران برای حل‌ وفصل مسائل ادعایی پادمانی ادعا کرد: عدم تمایل جمهوری اسلامی ایران به شفاف سازی درباره مسائل پادمانی، نگرانی ما را درمورد ماهیت و هدف فعالیت های هسته ای ایران عمیق تر می‌کند.

این ادعاها درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ریشه در اسناد جعلی رژیم صهیونیستی دارد که با هدف امنیتی سازی پرونده هسته‌ای ایران، در اختیار رسانه‌ها و مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می‌گیرد.

به گزارش رادیو دری، ؛ «امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه در نامه ای به «یامازاکی کازویوکی» رئیس دوره‌ای شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، ادعاها و اتهامات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را کاملا بی اساس دانست و آنها را رد کرد.

ایروانی، این اقدامات را نشان‌دهنده تلاش مذبوحانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از جنایات فاحش و نسل‌کشی بی‌پایان رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در باریکه غزه و با هدف سرپوش نهادن و مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های 1559 (2004) و 1701 (2006) شورای امنیت از طریق طرح اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران دانست.

ایروانی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین بر حق ذاتی سوریه و لبنان ذیل قوانین بین‌المللی برای اتخاذ اقدامات لازم در مواجهه با هرگونه تهدید، حمله و یا اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشورها نیز تاکید می‌کند.

 

کلیدواژه