حوت 19, 1402 19:06 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست نخبگان افغانستان و ایران در دانشگاه فردوسی مشهد
    برگزاری نشست نخبگان افغانستان و ایران در دانشگاه فردوسی مشهد

سومین جلسه از سلسله نشست‌های گفت وگو محور با مهاجران افغانستانی شنبه ۱۹ حوت در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری، این نشست با حضور نخبگانی از کشور ایران و نخبگان مهاجر افغانستانی با همکاری مرکز مطالعات آسیای مرکزی و اداره کل اتباع و‌ مهاجرین استان خراسان رضوی در تالار رجایی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

بررسی مشکلات و چالش‌های مهاجرین در ایران و ارائه راه حل برای مشکلات آنان، هدف از برگزاری این نشست بود.

محورهای اصلی این نشست را مسائل اجتماعی و فرهنگی اتباع افغانستانی مقیم خراسان رضوی، مشکلات اقتصادی-معیشتی، و ناامنی‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اتباع تشکیل می داد.

دکتر محمدهاشم عصمت اللهی استاد سابق دانشگاه کابل و کارشناس مسائل سیاسی که در این نشست حضور داشت درباره هدف از برگزاری آن گفت: نشست نخبگان ایران و افغانستان به ابتکار اداره اتباع، سازمان ملی مهاجرت، دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز مطالعات شرق شناسی برای بررسی علمی و آکادمیک مشکلات مهاجرین برگزار شد.

وی افزود: قطعا این اقدام یک رویکرد نوین در قبال مهاجرین و نقطه آغاز خوبی است که پیامدهای نیکی به همراه خواهد داشت.

دکتر علی یوسفی استاد دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر نشست نیز گفت: در این نشست، مشکلات و چالش های مربوط به اتباع افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی در قالب سه گزارش سیاستی، تقسیم بندی و نظرات و راه حل های کارشناسان و نخبگان ایرانی و افغانستانی درباره هر یک از این محورها، جمع بندی شده است که برای سازمان ملی مهاجرت ارسال خواهد شد.

طرح نخبگان مهاجر مقیم ایران برای نجات افغانستان از بحران اقتصادی

کلیدواژه