حوت 21, 1402 16:55 Asia/Kabul

معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده بر اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده که برای شرکت در شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل به نیویورک رفته است، به جنایت رژیم صهیونیستی در قبال زنان اشاره کرد و گفت: در پی وخامت اوضاع باریکه غزه، امیدواریم کشور‌ها به اتحادی برای محکوم کردن «رژیم اشغالگر اسرائیل» در بخش زنان دست یابند و مساله اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن مطالبه شود.

با وجود تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، حمایت افکار عمومی از مردم بیگناه فلسطین و مخالفت با جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در همین راستا و در پی فراخوان هیأت غیردولتی مغرب حامی مسائل امت اسلامی شهرهای الدار البیضاء، أکادیر و طنجه شاهد برگزاری تظاهرات زنان با هدف حمایت از زنان فلسطینی در بحبوحه وخامت اوضاع معیشتی و بحران انسانی زنان و کودکان در باریکه غزه بود.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردهایی حمایت خود را از زنان فلسطینی  اعلام کردند.

رژیم نسل کش صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

در پی حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در بیش از پنج ماه گذشته بیش از 31 هزار نفر به شهادت رسیده اند.

جوامع بین المللی برقراری آتش بس در باریکه غزه را خواستارند اما رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالف برقراری آتش بس در باریکه غزه هستند.

 

تجلیل از مقام و جایگاه زن در بسیاری از کشورهای دنیا فقط به صورت نمادین انجام می شود

کلیدواژه