حوت 23, 1402 09:26 Asia/Kabul

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده و دبیر کل شورای امور خانواده عربستان در دیدار با یکدیگر بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند .

به گزارش رادیو دری، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده و «بنت خلیل آل خلیل» دبیر کل شورای امور خانواده عربستان در ادامه دیدارهای دو جانبه خود دیروز سه شنبه به وقت محلی با «بنت خلیل آل خلیل» دبیرکل شورای امور خانواده عربستان  در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و گفت و گو کرده و طرفین نسبت به افزایش روابط ابراز تمایل کردند.

«انسیه خزعلی» در این دیدار با اشاره به دو محور اصلی فعالیت‌های معاونت‌ ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده شامل ایجاد زمینه و فرصت برای بالندگی زنان و ارتقاء خانواده و رفع آسیب از زنان و خانواده، برخی تجارب مثبت و اقدامات سازنده دولت از جمله طرح ملی مشاوره خانواده را تبیین کرد.

«بنت خلیل آل خلیل» نیز در این دیدار از طرح ایران در ارائه مشاوره خانواده ابراز خرسندی کرد.

معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده همچنین دیروز سه شنبه در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک با «ماهی نور اوزدمیر گوکتاش» وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه نیز دیدار و گفت و گو کرد.

 

«انسیه خزعلی» در دیدار با «ماهی نور اوزدمیر گوکتاش»  گفت: ما وظیفه داریم در خصوص زنان باریکه غزه اقدامی جدی داشته باشیم و امیدوارم کشورها، خصوصا کشورهای اسلامی، در اقدامی هماهنگ به شرایط بغرنج مردم باریکه غزه پایان دهند."

شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه 11 مارس 2024 با حضور 101 هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز به کار کرده است.

 

کلیدواژه