لاریجانی: ایران در میدان مقاومت همواره در کنار سوریه است
(last modified 1395-10-12T17:11:49+00:00 )
جدی 12, 1395 21:41 Asia/Kabul
  • لاریجانی: ایران در میدان مقاومت همواره در کنار سوریه است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: تهران در میدان مقاومت و عرصه‌های مختلف سیاسی همواره در کنار ملت سوریه بوده است و در آینده نیز بر حمایت‌های خود ادامه خواهد داد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار «ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه در تهران، ضمن تبریک پیروزی‌های دولت، ارتش و مردم این کشور در مبارزه با تروریست‌ها و آزادسازی شهر حلب گفت: در حال حاضر شرایط خوبی برای بازگرداندن ثبات و امنیت به سوریه فراهم شده است.

لاریجانی با اشاره به اهمیت مذاکرات صلح سوریه افزود: ایران، سوریه و روسیه می‌توانند با برنامه‌ریزی و وحدت رویه، در این مسیر گام‌های مهمی بردارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با مهم ارزیابی کردن نشست آستانه قزاقستان، آن را اقدامی برای دستیابی به راه حل سیاسی و صلح پایدار در سوریه خواند.

«ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با اشاره به پیروزی‌‌های محور مقاومت در این کشور گفت: پیروزی حلب، نشان‌دهنده عظمت و توانمندی محور مقاومت و اهمیت این محور در مبارزه با تروریسم است.

المعلم با اشاره به نقش و جایگاه مهم تهران در منطقه، از حمایت‌های ایران و روسیه از دولت و ملت سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، قدردانی و بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر در این زمینه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه سوریه پیش از این با "حسن روحانی"، رئیس جمهوری، "محمدجواد ظریف"، وزیر امور خارجه و "علی شمخانی"، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت وگو کرده است. 

"علی مملوک" رئیس نهاد امنیت ملی و ولید المعلم روز شنبه با هدف گفت وگو با مسوولان ایران درباره تحولات آن کشور به تهران سفر کردند. 

 

کلیدواژه