حوت 25, 1402 14:38 Asia/Kabul
  • کنعانی: آمریکا متهم اصلی نقض انواع حقوق بشر است
    کنعانی: آمریکا متهم اصلی نقض انواع حقوق بشر است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا در نزد وجدان بشریت و افکار عمومی جهان به دلیل مشارکت در تجهیز و تسلیح رژیم صهیونیستی متهم اصلی در نقض انواع حقوق بشر و قوانین بشردوستانه است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدام نمایشی و ریاکارانه آمریکا مبنی بر اهتمام در تامین و ارسال مواد غذایی برای فلسطینی ها، چیزی از واقعیت حمایت کامل آمریکا از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی کم نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: مقامات آمریکایی با فرار بِه جلو و فعال کردن ماشین تبلیغاتی خود درخصوص حقوق بشر در ایران، قادر نخواهند بود به تطهیر ظلم و مشارکت آمریکا در نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن بپردازند.

کنعانی تاکید کرد: استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر و سازوکارهای حقوق بشری بین المللی، بخشی از واقعیت سیاست خارجی آمریکاست.

یکی از وجوه نسل کشی اسرائیل در باریکه غزه محاصره کامل و ممانعت از ورود کمک های خوراکی و دارویی به این منطقه است که به شدت ساکنان بی دفاع آن را با بحران گرسنگی و قحطی روبرو کرده است. 

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد، برنامه جهانی غذا، سازمان جهانی بهداشت، سازمان پزشکان بدون مرز در فلسطین، سازمان عفو بین الملل و دیگر سازمان‌های بین المللی درباره بروز و گسترش قحطی در غزه هشدار داده اند.

انتقاد ایران از سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر درباره نقض حقوق فلسطینی‌ها

کلیدواژه