حوت 27, 1402 15:15 Asia/Kabul
  • اهمیت حیاتی خط لوله گاز ایران برای پاکستان
    اهمیت حیاتی خط لوله گاز ایران برای پاکستان

رئیس جدید مجلس پاکستان با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای پارلمانی برای‌ کمک به توسعه همکاری‌های دوجانبه اسلام آباد - تهران گفت: خط لوله انتقال گاز از ایران برای تامین نیاز انرژی پاکستان حائز اهمیت حیاتی است.

به گزارش رادیو دری،«سردار ایاز صادق» رئیس جدید مجلس پاکستان در دیدار «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در آن کشور افزود، باید از ظرفیت مجالس دو کشور برای کمک به تقویت حجم تجارت و گشایش همکاری‌های اقتصادی استفاده شود.

سردار ایاز صادق، با مهم برشمردن موقعیت جغرافیایی ایران و پاکستان در راستای افزایش تجارت منطقه‌ای و بین المللی، تصریح کرد، تقویت تجارت دوجانبه در مرزهای مشترک و پرداختن به مسائل فنی جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی اجتناب ناپذیر است.

رئیس مجلس پاکستان همچنین با تاکید اینکه کشورش از تقویت همکاری‌های اقتصادی با ایران، رفت و آمد هیات‌های تجاری و بازرگانی به ویژه تعامل میان بخش‌های خصوصی و دولتی استقبال می‌کند، گفت: پروژه مشترک گازی با جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیاز پاکستان به انرژی بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود و حیاتی است.

امیری مقدم  نیز با تبریک انتخاب سردار ایاز صادق، به عنوان رئیس مجلس پاکستان، ابرازامیدواری کرد که در دوره جدید روند جدید همکاری میان تهران و اسلام آباد به ویژه در حوزه دیپلماسی پارلمانی، افزایش یابد.سفیر ایران در اسلام آباد همچنینن با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر در پاکستان و تشکیل دولت جدید، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای فعال سازی گروه‌های دوستی پارلمانی، همکاری‌های مجالس دو کشور در مجامع مهم منطقه‌ای و بین المللی، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تبادل هیات‌ها اعلام کرد.

«زُبیر موتی والا» مدیرعامل سازمان توسعه تجارت پاکستان پیشتر با تمجید از دستاوردهای ایران در حوزه‌های مختلف با وجود تحریم‌ها، نتیجه تجارت دوجانبه تهران-اسلام‌آباد را بُرد- بُرد ارزیابی کرد و گفت: پروژه مشترک گازی و سازوکار تهاتر میان ایران و پاکستان افق روشنی دارد.

تاکید پاکستان بر تسریع در تکمیل و راه‌اندازی خط لوله «تاپی»

کلیدواژه