امیرعبداللهیان: قطعنامه شورای امنیت اقدامی موثر در مبارزه با تروریسم است
(last modified 1395-10-13T06:23:40+00:00 )
جدی 13, 1395 10:53 Asia/Kabul
  • حسین امیرعبداللهیان
    حسین امیرعبداللهیان

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از آتش بس سوریه را اقدام موثری برای کمک به مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، روز یکشنبه با اشاره به قطعنامه شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در سوریه گفت:‌ این قطعنامه اقدامی موثر درچارچوب تکمیل روند سیاسی و کمک به مبارزه با تروریسم در سوریه به شمار می‌رود، اما اگر اراده جدی بین المللی در این زمینه وجود نداشته باشد، بحران سوریه حل نخواهد شد.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکایی‌ها با وجود این که قطعنامه شورای امنیت را وتو نکردند، اما هنوز نقششان در مبارزه با تروریسم دوگانه و متضاد است.

شورای امنیت سازمان ملل شنبه‌شب با تصویب قطعنامه پیشنهادی روسیه و ترکیه برای برقراری آتش‌بس در سوریه، از توقف درگیری‌ها، تسریع در کمک رسانی به آسیب دیدگان در مناطق مختلف سوریه و همچنین مذاکرات آتی در آستانه پایتخت قزاقستان درباره سوریه حمایت کرد.

بر اساس این قطعنامه، آتش بس سراسر خاک سوریه را به استثنای دو گروه تروریستی جبهه النصره ( فتح الشام ) و داعش شامل می‌شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل همچنین درباره نشست آستانه قزاقستان اظهار کرد: در این نشست می‌توان گام‌های جدی‌تری را در مسیر تحقق راهکار سیاسی در سوریه دنبال کرد.

در پی دیدار و گفت وگوهای وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو، سه طرف بیانیه‌ای منتشر کردند که بر اساس آن نشست گفت و گوهای دولت و معارضان سوری در ماه جاری (ژانویه) در آستانه برگزار خواهد شد.

 

کلیدواژه