حمل 06, 1403 10:56 Asia/Kabul
  • محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سوی مردم ایران
    محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سوی مردم ایران

ده‌ها هزار نفر از مردم و دانشجویان در شهرهای مختلف ایران، با برگزاری تجمعات گسترده جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و حمایت خود از مردم مظلوم غزه را اعلام کردند.

به گزارش رادیو دری، بخشی از اقشار مردم تهران پایتخت ایران یکشنبه‌شب در میدان فلسطین این شهر حضور پیدا کردند و با سر  دادن شعار علیه رژیم اشغالگر قدس، برخورد نهادهای بین‌المللی با جنایات جدید این رژیم را خواستار شدند.

همچنین در محل برگزاری نمایشگاه قرآن در مصلای تهران جمعی از مردم با برگزاری تجمعی به جنایات رژیم صهیونیست‌ها اعتراض کردند و شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم غزه سر دادند.

در مسجد ارگ تهران نیز مردم تجمع اعتراضی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

گروهی از مردم شهر همدان در غرب ایران هم در محکومیت جنایات ددمنشانه صهیونیست ها در بیمارستان شفا غزه بامداد دوشنبه تجمع کردند و پرچم رژیم جعلی صهیونیستی را به آتش کشیدند.

در سایر شهرهای ایران همچون مشهد و تبریز هم تجمعاتی گسترده برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از نسل کشی در غزه در حال برگزاری است.

در اردن نیز صدها نفر از شهروندان اردنی در امان پایتخت این کشور در حمایت از مردم غزه و محکومیت نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

نیروهای امنیتی اردن این تظاهرات را که به سمت سفارت رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، با شلیک گاز اشک‌آور به سمت تظاهرات کنندگان سرکوب کردند.

نیروهای امنیتی اردن همچنین شماری از  مردم  از جمله تعدای از زنان را بازداشت کردند.

جنایت‌های جدید صهیونیست‌ها به خصوص در بیمارستان الشفا و حمله به رفح خشم مردم جهان را برانگیخته است.

شاهدان عینی از اعدام‌های میدانی، بازداشت‌ها و کوچاندن آوارگان و دیگر اقدامات غیرانسانی علیه فلسطینی‌ها در بیمارستان شفا خبر می‌دهند.

طبق بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، شمار شهدای حملات رژیم نسل کشی صهیونیستی علیه فلسطینیان در باریکه غزه از هفتم اکتبر 2023 تاکنون، به 32 هزار و 226 نفر و شمار زخمی ها به 74 هزار و 518 تن رسیده است.

 

کلیدواژه