حمل 07, 1403 16:06 Asia/Kabul
  • سفر \
    سفر \"اسماعیل هنیه\" به تهران و دیدار با وزیر امور خارجه ایران

"اسماعیل هنیه " رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بعدازظهر امروز (سه شنبه) با سفر به تهران با " حسین امیرعبداللهیان " وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره تحولات غزه گفت وگو کرد .

به گزارش رادیو دری، بررسی آخرین وضعیت جنگ غزه و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن از جمله مهمترین دستورکارهای این سفر و گفت‌وگوهای میان مقامات طرفین  است.

جمهوری اسلامی ایران در این مدت شش ماهی که از آغاز تجاوزات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان می‌گذرد از تمام توان دیپلماتیک خود جهت توقف جنگ و ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه استفاده کرده است.

سفر هنیه به تهران، یک روز بعد از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه انجام شده است.

در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه از هفتم اکتبر سال 2023 تاکنون، 32 هزار و 333 فلسطینی شهید  و 74 هزار و 694 نفر هم زخمی شدند .

وزیر امور خارجه ایران بعد از عملیات طوفان الاقصی و تشدید حملات رژیم صهیونسیتی به غزه، چندین بار با سفر به دوحه قطر با هنیه دیدار و از نزدیک در ارتباط با این تحولات با او گفت وگو و رایزنی کرده است.‌

انتقاد وزیر خارجه ایران از استاندار‌های دوگانه غرب

کلیدواژه