حمل 10, 1403 14:07 Asia/Kabul
  • رئیسی: ایستادگی مردم غزه نظم ناعادلانه جهانی را به چالش کشید
    رئیسی: ایستادگی مردم غزه نظم ناعادلانه جهانی را به چالش کشید

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم غزه نه فقط منتظر حمایت برخی کشورها و دولت‌های اسلامی مدعی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود نظم ناعادلانه جهانی را به چالش کشیدند.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار «زیاد نخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تجلیل از رشادت‌های گروه‌های مقاومت در غزه در برابر جنایات دشمن صهیونیستی  و تاکید بر وحدت گروههای فلسطینی تصریح کرد، امروز غزه صحنه غلبه و پیروزی ایستادگی، مقاومت و ایمان مردم فلسطین در مقابل صفحه تاریک، ظلمانی و مملو از جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تفوق گفتمانی گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین در اثبات گزینه ایستادگی و مقاومت به عنوان تنها گزینه مقابله با سبوعیت و جنایتگری رژیم غاصب صهیونیستی بویژه برای نخبگان سیاسی دنیا و همچنین دروغ بودن شکست‌ناپذیری این رژیم، افزود، مردم غزه اثبات کردند که این رژیم به هیچ قانون، معاهده بین‌المللی و اصول انسانی در هیچ سطحی پایبند نیست.

رئیسی با بیان اینکه فلسطین به همان دلیل که حق حیات دارد حق مقاومت نیز دارد تاکید کرد، هرکس مقاومت فلسطینی را رد کند در واقع حق حیات فلسطین را رد کرده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر راهبرد جمهوری اسلامی در حمایت از جریان مقاومت و مردم مظلوم و مقتدر غزه، از انفعال و بی عملی سران برخی کشورهای اسلامی در عمل به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین گلایه کرد.

وی  با اشاره به ابعاد گسترده ایستادگی و مقاومت مردم مظلوم غزه در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت: مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی کشورها و دولت‌های اسلامی مدعی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را به اثبات رسانده و نظم ناعادلانه جهانی را به چالش کشیدند.

زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از پشتیبانی‌های بی‌دریغ ملت ایران از آرمانهای جریان مقاومت و پایداری و ایستادگی مردم غزه قدردانی کرد و گفت: امروز ملت فلسطین با پایداری خود دشمن صهیونیستی و هم‌پیمانان آن بویژه آمریکا را غافلگیر کرده است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حمایت‌های محور مقاومت از ملت فلسطین نیز قدردانی کرد و افزود، این پشتیبانی و حمایت کم‌نظیر علاوه بر ارتقای روحیه و انگیزه در دل مردم غزه و مجاهدان فلسطینی، حاوی این پیام مهم بود که ملت فلسطین در مبارزه با دشمن صهیونیستی تنها نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی: غزه، پیروز اصلی میدان نبرد با رژیم نسل کش اسرائیل است

 

کلیدواژه