حمل 11, 1403 11:14 Asia/Kabul
  • بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران در آستانه روز جمهوری اسلامی ایران
    بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران در آستانه روز جمهوری اسلامی ایران

ستاد کل نیروهای مسلح ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد، یوم الله ۱۲ فروردین با عنوان روز جمهوری اسلامی ایران از مهم ترین و تعیین کننده‌ترین مقاطع تاریخ ایران و متکی به ملتی انقلابی، بصیر، مؤمن، سرافراز، اصیل و ریشه دار است.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ، در فروردین سال 1358 هجری شمسی (1979 میلادی) همه‌پرسی جمهوری اسلامی در سراسر ایران برگزار شد.براساس نتایج این همه‌پرسی که در دوازدهم فروردین 1358 هجری شمسی (اول آوریل 1979) اعلام شد، بیش از 98 درصد واجدینِ شرکت در همه‌پرسی، با برقراری جمهوری اسلامی موافقت کردند.

به همین مناسبت، روز دوازدهم فروردین در تقویم ایران روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران به همین مناسب با صدور بیانیه ای اعلام کرد،این روز، تبلور اراده ملت بر تعیین سرنوشت خود، تحت رهبری امام خمینی(ره) و نفی هرگونه سلطه بیگانه بر ایران اسلامی بود و در نتیجه، نظام قدرتمند و مردم سالار دینی برآمده از آراء ملت با عنوان جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

در این بیانیه آمده است، نظام جمهوری اسلامی ایران عصاره انقلاب اسلامی و سده‌ها مجاهدت علما و مردم متدین ایران است که بر پایه مردم سالاری دینی و راهبری فقیه عادل و مدبر، بر استقلال سیاسی و آزادی تاکید دارد و به عنوان الگویی برای ملت های آزاده جهان تبدیل شده است.

کلیدواژه