حمل 16, 1403 15:10 Asia/Kabul
  • روز جهانی قدس و ضرورت حمایت جهانی از مساله فلسطین
    روز جهانی قدس و ضرورت حمایت جهانی از مساله فلسطین

وزیر امورخارجه ایران در آستانه روز جهانی قدس ، این روز را فرصتی برای اندیشیدن و راه حل واقعی مسئولانه و پایدار برای مساله فلسطین و ضرورت حمایت جهانی از فلسطینیان دانست .

فردا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده ‏است.

‏پس از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس، ملت مسلمان به مساله فلسطین بعنوان یک ضرورت در حمایت از ملت های مظلوم و مورد ستم نگاه می‌کنند.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، روز جهانی قدس، که ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برای توجه مسئولانه همه جهانیان به مسئله فلسطین است، علاوه بر آنکه فرصتی مهم برای اعلام همبستگی یکپارچه و جهانی با مردم مظلوم فلسطین و ابراز نفرت و انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی و محکوم کردن حامیان این رژیم جعلی و جنایتکار است، بلکه فرصتی بسیار مغتنم برای توجه مسئولانه به ریشه‌های حقیقی بحران قدیمی و دردناک فلسطین است.

امیرعبداللهیان افزود، جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر حق طبیعی و ذاتی ملت فلسطین برای مقاومت مشروع در برابر ظلم و اشغالگری، در اقدامی مسئولانه با طرح ابتکار دموکراتیک برای مساله فلسطین و ثبت آن در سازمان ملل متحد، معتقد است که در صورت برگزاری رفراندوم، با کمک سازمان ملل میان ساکنان اصیل فلسطین شامل مسیحی، مسلمان و یهودی، این راهکار می‌تواند پایان‌بخش قدیمی‌ترین و دردناک‌ترین بحران یک قرن اخیر در منطقه و جهان باشد.

وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد، روز جهانی قدس امسال در شرایطی است بشریت شاهد بزرگ‌ترین جنایات و نسل‌کُشی‌های تاریخ است و  بی‌شک اقدامات صهیونیست‌ها را می‌توان نقض بدیهی‌ترین مبانی حقوق انسانی و مصداق آشکار جنایات ترکیبی ضد بشریت، نسل‌کُشی، آپارتاید و پاکسازی قومی دانست.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

رئیسی: روز جهانی قدس نمادی برای بیرون راندن صهیونیستها از اراضی فلسطین است

کلیدواژه