حمل 18, 1403 15:55 Asia/Kabul
  • توصیه \\\
    توصیه \\\"بدون تعارف\\\" اداره کل اتباع استان تهران به مهاجران غیرقانونی

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران تأکید کرد مهاجران بدون مدرک باید بدون تعارف ایران را ترک کنند.

به گزارش رادیو دری، احسان حیدری سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از خانواده شهدا و قاریان قرآن شهرستان پیشوای ورامین که به همت جمعی از مهاجرین و همکاری آن اداره کل برگزار شد، خدمات نهاد متبوع خود برای مهاجرین در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

حیدری در ادامه گفت: مهاجرین به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم می‌شوند که تکلیف مهاجرین غیرمجاز مشخص شده و اگر به صورت غیرقانونی به کشور وارد شوند دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه خدماتی برای آنان قرار نداده و باید بدون تعارف از ایران خارج شوند و به کشور خودشان بازگردند.

وی افزود: هدف از تشکیل سازمان ملی مهاجرت، خدمات دهی مناسب به مهاجرین مجاز در کشور جمهوری اسلامی ایران است. 

حیدری گفت: در حال حاضر مدارک گوناگونی همچون برگه سرشماری، کارت آمایش و... برای مهاجرین وجود دارد که با صدور کارت هوشمند توسط سازمان ملی مهاجرت در صدد همسان سازی مدارک هستیم. 

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران در پایان از مهاجرین خواست تا مطابق قوانین و دستورالعمل‌های سازمان ملی مهاجرت عمل کنند و اخبار مربوطه را از سایت‌ها و کانال‌های موثق پیگیری نمایند تا گرفتار افراد سودجو نشوند.

اتباع خارجی در طرح هایی که بدون هماهنگی با سازمان ملی مهاجرت است شرکت نکنند

کلیدواژه