حمل 20, 1403 15:12 Asia/Kabul
  • ایران، میزبان اولین کنفرانس بین المللی انرژی هسته‌ای
    ایران، میزبان اولین کنفرانس بین المللی انرژی هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از میزبانی اولین کنفرانس بین المللی انرژی هسته ای در کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای گفت، اولین کنفرانس بین المللی انرژی هسته ای 5 و 6 مه 2024 ( 16 و 17 اردیبهشت/ ثور) در اصفهان، مرکز ایران برگزار می شود تا رفتار ظالمانه ضد برنامه هسته ای ایران را روایت کند.

امروز دوشنبه (هشتم آوریل 2024)به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآمیز دانشمندان هسته‌ای ایران در تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای، " روز ملی فناوری هسته‌ای" نامگذاری شده است.

دانشمندان ایرانی در چنین روزی در سال 2006 موفق به تولید چرخه کامل سوخت هسته‌ای در مقیاس آزمایشگاهی شدند.

با اعلام خبر موفقیت دانشمندان و متخصصان ایرانی در زمینه دستیابى به فناورى غنى‌سازى اورانیوم و راه اندازى یک زنجیره کامل غنى سازى توسط سانتریفیوژهاى ساخت ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران در زمره کشورهای صاحب تکنولوژی در غنی‌سازی اورانیوم در عرصه فعالیت های صلح آمیز قرار گرفت.

امروز، ایران با افتخاروسربلندی بالاترین میزان رشد در تولید علم را دارد و در عرصه هایی همچون تولید و تکثیر سلول های بنیادی، فناوری نانو و در تولید انواع رادیوداروها با استفاده از دانش هسته‌ای در شمار کشورهای برخوردار از دانش های نوین جهانی قرار گرفته است.

 

کلیدواژه