حمل 21, 1403 09:11 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه ایران: آمریکا در حمله تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران باید پاسخگو باشد
    وزیر امور خارجه ایران: آمریکا در حمله تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران باید پاسخگو باشد

وزیر امور خارجه ایران گفت: دولت آمریکا در حمله تروریستی رژیم نسل کش اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست مشترک خبری با «فیصل مقداد» وزیر امورخارجه سوریه در دمشق افزود، جنایت جنگی رژیم اشغالگر صهیونیستی با استقاده از هواپیما و موشک‌های ساخت آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق صفحه جدیدی از نقض حقوق بین الملل و مصونیت های افراد و اماکن دیپلماتیک در جهان دارد و رژیم نسل کش صهیونیستی تنبیه خواهد شد.

امیرعبداللهیان افزود، موافقت نکردن آمریکا و دو کشور اروپایی برای صدور بیانیه‌ای در محکومیت نقض کنوانسیون های وین و حمله رژیم جعلی صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق نشانه ای از چراغ سبز آمریکا به رژیم جنایتکار صهیونیستی برای مرتکب شدن این جرم است و آمریکا به دلیل این رفتار و حمایت از جنایت رژیم غاصب صهیونیستی باید پاسخگو باشد.

امیرعبداللهیان افزود، گفت و گوهای خوبی با رئیس جمهوری سوریه داشته و  و علاوه بر موضوعات دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی و به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق مورد بررسی قرار گرفت.

«فیصل مقداد» نیز گفت:رژیم نسل کش اسرائیل براساس نفرت، کینه و تجاوز بنا شده و در حمله به باریکه غزه نیز اقدام به هر جنایتی کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز (دوشنبه / یکم آوریل 2024) بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را هدف حملات موشکی  قرار دادند.بر اثر این تجاوز سیزده نفر از جمله هفت نفر از اعضای دیپلماتیک و نیروهای وابسته نظامی ایران به شهادت رسیدند.

وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه‌ در دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود وارد دمشق، پایتخت سوریه شد و در اولین برنامه کاری خود با «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه و «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

تاکید بر توسعه همکاری‌های همه جانبه ایران و سوریه

کلیدواژه