تاثیر عملکرد نظام بانکی در ارتقای جایگاه جهانی ایران
(last modified 1395-10-13T14:11:03+00:00 )
جدی 13, 1395 18:41 Asia/Kabul
  • تاثیر عملکرد نظام بانکی در ارتقای جایگاه جهانی ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: نظام بانکی یکی از مهمترین و موثرترین اجزای نظام اقتصادی در ارتقا جایگاه ایران در سطح بین‌المللی است.

"علی طیب‌نیا" وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران  روز دوشنبه در افتتاحیه ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در تهران تاکید کرد: سند چشم انداز توسعه 20 ساله، ایران را به عنوان کشوری توسعه یافته در جایگاه اول اقتصادی علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین المللی ترسیم می‌کند.

طیب‌نیا سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اقتصاد مقاومتی را بعد از سند چشم انداز توسعه 20 ساله مهم‌ترین سند سیاستی در اقتصاد دانست و گفت: نظام بانکی ایران اصلی‌ترین تامین کننده مالی واحدهای اقتصادی در مسیر بهبود تامین مالی واحدهای تولیدی است.

وزیر اقتصاد ایران، برقراری ثبات و آرامش در فضای اقتصادی ایران را از اولویت‌های دولت برشمرد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون به سطح قابل قبولی از شاخص‌های اقتصادی رسیده است.

هیأت کارشناسی صندوق بین المللی پول که اواخر سال 2016 به ایران سفر کرده بود، در گزارشی اعلام کرد وضعیت اقتصادی ایران در سال گذشته به میزان قابل ملاحظه‌ای بهبود داشته است.
 

کلیدواژه