حمل 27, 1403 14:06 Asia/Kabul
  • کنعانی: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است
    کنعانی: ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرت مقتدر و امنیت آفرین است، گفت: ایران با پایبندی به موازین و قوانین بین‌المللی برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه هر متجاوزی عمل خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره عملیات موشکی و پهپادی ایران ضد رژیم صهیونیستی افزود: اقدام ایران در حمله به برخی مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع ذیل ماده منشور ۵۱ ملل متحد و در پاسخ به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به ویژه تجاوز اخیر آنها به مقر دیپلماتیک ایران در دمشق انجام شد.

کنعانی چافی گفت: اقدام مشروع و قانونی ایران ضد اقدام تحریک آمیز، جسورانه و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت  ایران در سوریه  به منظور تنبیه متجاوز صورت گرفت و انتظار این است که این اقدام ایران مورد تایید جامعه جهانی قرار گیرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه ایران به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست و پایبند به موازین و قوانین بین‌المللی است، تصریح کرد، باتوجه به سکوت شورای امنیت و رفتار غیرمسئولانه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران با استفاده از حقوق ذاتی خود در قالب دفاع مشروع و منطبق بر قوانین بین‌المللی به مقرهای نظامی اسرائیل حمله موشکی و پهپادی کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: انتظار می رود دیگران و از جمله آمریکا واکنش منطقی و مسؤولانه ایران را مورد توجه قرار دهند و بجای الفاظ و مواضع غیرمنطقی، قدردان اقدام ایران در راستای حفط ثبات و امنیت منطقه‌ای باشند.

کنعانی چافی افزود: رژیم آپارتاید صهیونیستی به عنوان بازیگری ماجراجو با حمایت نامحدود آمریکا تاکنون اهمیتی به قطعنامه‌های شورای امینت و شورای حقوق بشر نداده و به جنایات جنگی و نسل کشی خودش ادامه می‌دهد.

دیپلمات ایران همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی متعهد همیشگی به آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز مبتنی بر قوانین و مقررات بین المللی بوده و همیشه در این چارچوب عمل کرده است، افزود: باتوجه به نقض مقررات بین المللی کشتیرانی از سوی کشتی اسرائیلی و پاسخگو نبودن به مسئولان ایران این کشتی توقیف شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای تأمین امنیت ملی خود در چارچوب قوانین و اصول بین‌المللی جدی است و این مهم را در عمل نیز نشان داده است.

نماینده ایران در سازمان ملل: پاسخ ایران به اسرائیل لازم و متناسب بود

هشدار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی

بیانیه وزارت خارجه ایران: حملات ایران ضد اسرائیل حق ذاتی دفاع مشروع طبق منشور ملل متحد است

کلیدواژه