حمل 28, 1403 14:09 Asia/Kabul
  • رئیسی: به هر اقدامی ضد ایران پاسخی دردناک داده خواهد شد
    رئیسی: به هر اقدامی ضد ایران پاسخی دردناک داده خواهد شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: کوچکترین اقدام ضد منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک ضد همه عاملان آن مواجه خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با اشاره به تحولات اخیر منطقه مهمترین موضوع حال حاضر منطقه و حتی جهان را تداوم نسل کشی بی‌رحمانه فلسطینیان غزه و ضرورت تلاش موثر برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی دانست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: کودک‌کشی، نسل‌کشی و جنایات هولناک صهیونیست‌ها در حالی با حمایت کامل امریکا و برخی کشورهای غربی تداوم یافته است که مردم مظلوم و مقتدر غزه با مقاومت خود همچنان پیروز میدان هستند.

رئیس جمهوری  اسلامی ایران در ادامه اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را نشانه استیصال ناشی از دست نیافتن این رژیم به اهدافش از حمله به غزه دانست و گفت: برخلاف انتظار تمام آزدیخواهان و ملت‌های آزاده و همچنین برخلاف نص صریح قوانین بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت همانند کوتاهی و بی عملی‌شان در توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه، به حداقل وظایف قانونی خود در محکومیت حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق نیز عمل نکردند، لذا جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال حق دفاع مشروع خود بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را ضد همان مراکزی که ضد ایران شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کرد.

رئیسی بار دیگر با تاکید بر اتخاذ اقدامات بازدارنده در برابر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه بویژه از سوی کشورهای اسلامی، حمایت‌های کورکورانه برخی کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی را زمینه تنش زایی در منطقه دانست.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» نیز روابط قطر با ایران را براساس اعتماد عالی متقابل میان سران دو کشور، متمایز و ممتاز توصیف و تصریح کرد، ایران و قطر در همه احوال و شرایط پشتیبان و حامی یکدیگر بوده و هستند.

امیر قطر همچنین با اشاره به تلاش کشورش برای محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق افزود: در شرایطی که بالاترین سطح همگرایی جهانی و مردمی در حمایت از آرمان ملت فلسطین وجود دارد، رژیم صهیونیستی تلاش می کند با متشنج کردن اوضاع، افکارعمومی جهانی را از جنایات خود در غزه منحرف کند.

امیر قطر درایت جمهوری اسلامی ایران در طراحی و اجرای پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی را ستود و آن را حاوی پیامی واضح و روشن برای همگان دانست.

امیرعبداللهیان خطاب به گوترش: قادر بودیم عملیات نظامی را در شعاع گسترده‌تری انجام دهیم

هشدار ایران به متجاوزان؛هرکس پایش را از گلیمش درازتر کند، پاهایش را قطع خواهیم کرد

کلیدواژه