حمل 28, 1403 15:05 Asia/Kabul
  • نتایج مثبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برای کل جهان اسلام است

دبیر شورای علما و نخبگان مهاجر افغانستانی اهل سنت در ایران تاکید کرد: نتایج مثبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برای کل جهان اسلام است.

مولوی یعقوب سامانی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: این اقدام تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی اگرچه کار سربازان اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود اما تمام جهان اسلام از نتایج مثبت آن سود می برد.

وی افزود: از زمان تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی کشورهای بسیار اندکی مانند مصر با آن درگیر شده اند که آن هم نتایج قابل قبولی نداشته اما اکنون جمهوری اسلامی ایران تحت تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی با قدرت، هیمنه و هیبت پوشالی این رژیم غاصب را از بین برده که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

این عالم اهل سنت افغان گفت: بنابراین مهاجرین افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و از جمله مهاجرین اهل سنت بر خود فرض می دانند که به عنوان یک مسلمان در این شادی شرکت و این حرکت غرور آفرین را تحسین کنند. افتخار می کنیم کسانی در همسایگی ما حضور دارند که نسبت به اسلام بی تفاوت نیستند، دفاع جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق در عین حال که حق مشروعش بود، یک دفاع تمدنی و دفاع از حیثیت اسلام بود.

مولوی سامانی در رابطه با برگزاری مراسم جشن از طرف مهاجرین اهل سنت به خاطر اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی هم گفت: شورای علمای مهاجر اهل سنت تصمیم گرفت که مردم شادمانی خود را به صورت خودجوش اعلام کنند.

وی عنوان کرد: به این ترتیب بین نماز مغرب و عشا برنامه ای اجرا شد که با پخش سرودهای انقلابی آغاز و با شعارهای "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر صهیونیسم غاصب"، ادامه پیدا کرد و سپس نورافشانی انجام و بین مردم و شرکت کنندگان شیرینی پخش شد. در پایان مراسم هم پرچم های امریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد و بیانیه شورای علما و نخبگان مهاجر افغانستانی اهل سنت در ایران قرائت شد و راهپیمایی مردمی، موتوری و ماشینی هم در بلوار بصیرت انجام شد.

به گفته دبیر شورای علما و نخبگان مهاجر افغانستانی اهل سنت در ایران یکی از اهداف این مراسم این بود که به دنیا نشان دهیم ما مسلمانیم و شیعه و سنی فرقی نمی کند، هر موشکی که از طرف هر کشوری به سمت رژیم اسرائیل شلیک شود قابل تحسین است و امروز اگر جمهوری اسلامی ایران این اقدام را انجام داده برای یک افغانستانی سنی قابل افتخار است.

وی اضافه کرد: هدف دیگر هم این بود که بیرونی ها بدانند پروژه افغانستان هراسی و ایران هراسی به جایی نمی رسد، دو ملت افغانستان و ایران در کنار یکدیگر هستند، منافع و اولویت های مشترک و دشمن مشترک دارند و اگر این دشمن مشترک بخواهد به هر یک از این کشورها نظر سوء داشته باشد باز هم آنان در کنار هم خواهند بود.

 

کلیدواژه