حمل 30, 1403 12:01 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش از عملیات تنبیهی وعده صادق ضد رژیم نسل کش اسرائیل، دولت آمریکا را مطلع کرده بود.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به نیویورک درباره عملیات تنبیهی وعده صادق با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و انتقاد از انفعال سازمان ملل و شورای امنیت در محکومیت این جنایت گفت: از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت در چارچوب حقوق بین‌الملل و دفاع مشروع، پاسخ لازم به رژیم اسرائیل داده هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، به دولت آمریکا اطلاع داده شد.

امیرعبداللهیان افزود: بعد از عملیات تنبیهی وعده صادق نیز پیام دیگری به آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال و به صراحت و روشنی اعلام شد که ایران به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست و آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را می تواند افزایش دهد، رفتارهای رژیم صهیونیستی است.

وزیر امورخارجه ایران همچنین درباره هدف سفر خود به نیویورک گفت: در نشست شورای امنیت سازمان ملل که بر بررسی تحولات غرب آسیا و موضوع فلسطین متمرکز است، دیدگاههای ایران در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تبیین و برای توقف فوری جنگ، ارسال کمک‌های گسترده انساندوستانه و سایر مسایل مرتبط با موضوع فلسطین و امنیت منطقه رایزنی خواهد شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

رئیسی: عملیات وعده صادق اقدامی محدود و تنبیهی ضد صهیونیست‌ها بود

کلیدواژه