حمل 31, 1403 11:12 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد
    امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد

وزیر امور خارجه ایران با هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی گفت: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم جعلی پاسخ خواهد داد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در دیدار با «یان بورگ» وزیرامورخارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را برعهده دارد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح ایران ضد رژیم صهیونیستی گفت: عملیات تنبیهی وعده صادق در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، در چارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران از نقش سازنده و تلاش‌ دولت مالت به‌عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه قدردانی کرد و افزود: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس پایدار در باریکه غزه و کرانه باختری است.

وزیر امورخارجه ایران همچنین از آمادگی تهران برای ارتقای روابط با کشور مالت در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خبر داد و از سفر متقابل مقامات دو کشور استقبال کرد.

وزیرامورخارجه مالت نیز با تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه  گفت: مالت تنش‌ زدایی در منطقه غرب آسیا را خواستار است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه بکار می‌گیرد.

یان بورگ همچنین بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

«حسین امیرعبداللیهان» وزیر امورخارجه ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با موضوع فلسطین، در صدر هیاتی به نیویورک سفر کرده است.

رئیس جمهور ایران: هر تعرضی به خاک ایران پاسخی پشیمان‌کننده در پی دارد

کلیدواژه