حمل 31, 1403 13:30 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات تنبیهی وعده صادق علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل بود.

به گزارش­ رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: با وجودی که ایران قادر بود عملیات تنبیهی وعده صادق را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا حمله به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان، ضمن یادآوری این که امنیت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در باریکه غزه است.

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار با اشاره به عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم اسراییل، خواستار تداوم خویشتن داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد و درعین حال، بار دیگر هرگونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را به شدت محکوم کرد و گفت: اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش همچنین ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه خاطرنشان کرد که در حال حاضر تمرکز جامعه بین المللی بر آتش بس فوری در باریکه غزه و پایان فوری جنگ متمرکز است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در دیدار‌ «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده واشنگتن برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی تل آویو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و برلزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشور‌های اسلامی برای پایان نسل‌کُشی فلسطینیان تاکید کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران همچنین با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه گفت: در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم صهیونیستی، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

ایمن الصفدی، وزیرخارجه اردن نیز در این دیدار دیدگاه‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اردن مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

امیرعبداللهیان: اسرائیل باید برای جلوگیری از ماجراجویی علیه ایران تحت فشار قرار گیرد

کلیدواژه