ثور 03, 1403 15:40 Asia/Kabul
  • عزم ایران و پاکستان به ارتقای روابط دوجانبه در همه زمینه ها
    عزم ایران و پاکستان به ارتقای روابط دوجانبه در همه زمینه ها

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت تهران و اسلام آباد تصمیم گرفته اند روابط دوجانبه را در حوزه های مختلف و در همه سطوح ارتقا دهند.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز دوشنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و بعد از آیین امضای اسناد همکاری بین مسئولان دو کشور، ضمن قدردانی از دولت پاکستان برای میزبانی از هیأت ایرانی، سلام رهبر معظم انقلاب و ملت ایران را به مردم پاکستان ابلاغ کرد.

رئیسی با ادای احترام به دولت و ملت پاکستان که از ظلم و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت آمریکا و غرب و از نظام ناعادلانه جهان به ستوه آمده و فریاد می‌زنند، تأکید کرد که ایران مواضع دولت و مردم پاکستان را در دفاع از مردم غزه می‌ستاید.

رئیس‌جمهور ایران گفت: سازمان‌های بین‌المللی و به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل متحد و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهند. مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم جهان از این جنایات به ستوه آمده‌اند و این اتفاقات زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی در ادامه اظهار داشت: روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست بلکه روابط ما تاریخی، تمدنی، و عمیق اعتقادی و دینی است.

وی پیوند دو ملت ایران و پاکستان را ناگسستنی خواند و افزود: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در جهت منافع دو کشور به‌کار گرفته شود.

رئیسی گفت: در نشست با مسؤولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.

رئیس جمهور ایران سطح روابط تجاری دو کشور را قابل قبول ندانست و گفت این روابط در گام اول باید به 10 میلیارد دلار برسد.

رئیسی همچنین مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم را یکسان خواند و تأکید کرد ایران و پاکستان در مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و انواع ناامنی ها که دو کشور را تهدید می کند مصمم هستند و به این تهدیدها نگاه مشترکی دارند.

استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران

کلیدواژه