ثور 03, 1403 18:49 Asia/Kabul
  • عملیات «وعده صادق»؛ نمایش هماهنگی موفق دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح ایران
    عملیات «وعده صادق»؛ نمایش هماهنگی موفق دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را نتیجه بسیار درخشان هماهنگی میان دستگاه دیپلماسی و ستاد کل نیروهای مسلح ایران دانست.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران افزود: ایران قبل از عملیات وعده صادق، محکومیت حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را از مجاری بین المللی پیگیری کرده بود.

کنعانی گفت: ایران به عنوان عضوی پایبند به منشور ملل متحد اثبات کرد که می‌خواهد متجاوز به تمامیت ارضی خود را در سازوکارهای بین‌المللی تنبیه کند، اما با دخالت آمریکا و چند کشور دیگر، شورای امنیت از انجام وظیفه خود بازماند و در نهایت جمهوری اسلامی ایران در اقدامی مشروع و قانونی، متجاوز را مورد تنبیه قرار داد.

وی در ادامه بار دیگر یادآور شد دولت آمریکا از ابتدای جنگ در باریکه غزه، بخشی از بحران بوده و اگر حمایت های نامحدود واشنگتن نبود اساسا رژیم صهیونسیتی امکان حمله علیه مردم فلسطین را حتی برای یک روز نداشت.

کنعانی افزود: کمک‌های مالی هنگفت آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز پاداش به این رژیم جنایتکار نیست. 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره مذاکرات ایران با طرف های غربی گفت: اساسا ایران برای تامین حقوق ملت به ویژه در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا از همه توان دیپلماتیک خود استفاده کرده و این آمریکا بود که زیر میز دیپلماسی زد و شرکای اروپایی اش نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کرده و خلاء نبود طرف آمریکایی را جبران کنند.

اذعان سخنگوی اسراییلی به هراس این رژیم از تشدید تنش با ایران

کلیدواژه