ثور 04, 1403 12:06 Asia/Kabul
  • انتقاد وزیرخارجه ایران از پیروی کورکورانه اروپا از آمریکا
    انتقاد وزیرخارجه ایران از پیروی کورکورانه اروپا از آمریکا

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در ایجاد تحریم‌های غیرقانونی ضد ایران گفت: اروپائیها نباید از توصیه آمریکا برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کنند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت، اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر ضد ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزهای گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

امیرعبداللهیان با ابراز تاسف از تصمیم اتحادیه اروپایی برای اعمال تحریم‌های جدید ضد ایران افزود: در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست، اما باید مسئولانه عمل  و رژیم اسرائیل را تحریم کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اروپا روز دوشنبه در لوکزامبورگ از تصمیم این اتحادیه برای گسترش تحریم‌های پهپادی ضد ایران خبر داد و گفت: وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی ضد ایران توافق کردند.

«یسرائیل کاتص» وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی با استقبال از اقدام اتحادیه اروپا مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند!.

توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحریم ایران در حالی است که  رژیم صهیونیستی از 15میزان گذشته جنایات گسترده‌ای را ضد مردم مظلوم غزه آغاز کرده است که همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در حمله رژیم نسل کش اسرائیل به باریکه غزه، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر مجروح شده‌اند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران / بیژن نامدار زنگنه در لیست تحریم قرار گرفت

کلیدواژه