ثور 05, 1403 09:41 Asia/Kabul
  • سفر رئیسی به سریلانکا
    سفر رئیسی به سریلانکا

​​​​​​​سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، بامداد چهارشنبه عازم سریلانکا شد.

به گزارش رادیو دری، آیت‌الله رئیسی با بدرقه ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال مسکن پاکستان، سروزیر و استاندار ایالت سِند کراچی را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

رئیس جمهوری ایران عصر روز گذشته با استقبال سروزیر و استاندار ایالت سِند وارد شهر کراچی مرکز این ایالت در جنوب پاکستان شد.

ادای احترام به بنیانگذار فقید پاکستان، دریافت دکترای افتخاری دانشگاه کراچی، دیدار با مقامات ارشد دولت ایالتی و سخنرانی در نشست نخبگان علمی و اقتصادی از برنامه‌های رئیس جمهور در آخرین روز از سفر به پاکستان بود.

رئیس جمهور اسلامی ایران در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، بنابر دعوت رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان صبح روز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

آیت الله رئیسی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از رئیس جمهور اسلامی ایران استقبال کرد. پس از آن دیدارهای دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهمنامه همکاری نیز امضا کردند.

استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران

رئیس جمهوری اسلامی ایران وارد لاهور شد

کلیدواژه