ثور 05, 1403 10:44 Asia/Kabul
  • تاکید رئیسی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی تهران و اسلام آباد
    تاکید رئیسی بر گسترش همکاری‌های اقتصادی تهران و اسلام آباد

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تبدیل تجارت غیر رسمی بین ایران و پاکستان به تجارت رسمی تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به این کشور سفر کرده بود، سه‌شنبه شب در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، با حضور در دانشگاه کراچی، در اجتماع جمعی از نخبگان، فرهیختگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی این شهر، دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته میان مقامات دو کشور در اسلام‌آباد را در راستای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و فناوری میان دو کشور سودمند و مفید توصیف کرد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به توافقات صورت گرفته میان ایران و پاکستان برای گسترش روابط در سطوح مختلف و هدف‌گذاری برای رسیدن حجم تبادلات تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در قدم اول، مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری دو کشور را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دوکشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتصادی و تجار دو کشور دانست و از فعالان اقتصادی و تجار دو کشور خواست تلاش خود را برای بالفعل کردن ظرفیت‌های متقابل مضاعف کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های علمی، فناوری و اقتصادی داشته است، ایران امروز را کشوری پیشرفته و فناور توصیف کرد که می‌تواند با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های متقابل با پاکستان گام‌های بلندی در تامین منافع و پیشرفت دو طرف بردارد.

رئیسی پس از انجام سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا، وارد سریلانکا شد و مورد استقبال مقامات رسمی این کشور قرار گرفت.

استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران

رئیس جمهوری اسلامی ایران وارد لاهور شد

سفر رئیسی به سریلانکا

کلیدواژه