ثور 05, 1403 12:42 Asia/Kabul

نمایندگی ایران در سازمان ملل از سکوت جامعه جهانی پس از گذشت ۲۰۰ روز نسل کشی صهیونیست ها ضد فلسطینیان در باریکه غزه انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز سه شنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: « ۲۰۰ روز است که جنگ نسل کشی از سوی افراطیان صهیونیست علیه فلسطینیان بی گناه بدون مجازات ادامه یافته است. رژیم اشغالگر اسرائیل تاکنون بیش از ۱۴ هزار کودک را به قتل رسانده و از آن لذت کامل می برد.»

پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در باریکه غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان ( از زمان تصویب قطعنامه) آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنظیم کرده بودند.

قطعنامه ۲۷۲۸ نیز همچون دیگر قطعنامه های سازمان ملل علیه اسرائیل اجرا نشد.

در همین حال، جنایات صهیونیست ها در باریکه غزه همچنان ادامه دارد و براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از 15میزان گذشته تاکنون بیش از ۳۴ هزار فلسطینی شهید شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه مایه تأسف است

کلیدواژه