ثور 06, 1403 17:44 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی اسرائیل را فورا متوقف کند
    امیرعبداللهیان: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی اسرائیل را فورا متوقف کند

برون مرزی - وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از سرکوب و برخورد خشن نیروهای امنیتی آمریکا با استادان و دانشجویان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل، گفت: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی به دست پلیس این کشور به‌ دلیل حمایت از فلسطین، در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با استادان و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

امیرعبداللهیان افزود: سرکوب استادان و دانشجویان معترض در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به ویژه پس از کشف گورهای جمعی بیماران، مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان "ناصر" در باریکه غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

تلاش‌های آمریکا برای کمک به اسرائیل در راستای خروج از باتلاق جنگ غزه که حدود هفت ماه بدون دستاورد برای تل آویو به طول انجامیده است، با انتقاد افکار عمومی این کشور مواجه شده است و این روزها دانشجویان آمریکایی برای حمایت از مردم مظلوم ومقتدر غزه به پا خاسته اند.

اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم باریکه غزه و توقف جنگ اسرائیل، به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شده است.

ایران خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای توقف نسل کشی در باریکه غزه شد

کلیدواژه