قاسمی:حمله به اماکن دیپلماتیک قابل توجیه نیست
(last modified 1395-05-12T13:21:19+00:00 )
اسد 12, 1395 17:51 Asia/Kabul
  • «بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
    «بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ،حمله به اماکن دیپلماتیک با هرگونه بهانه را غیر قابل توجیه دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه در بیانیه ای اظهارات سرکرده مهاجمان به سفارت عربستان در تهران را بی اساس و مردود دانست و گفت:حمله به اماکن دیپلماتیک خلاف قانون،غیر اخلاقی و مردود است و با هیچ بهانه ای قابل توجیه نیست.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه؛«بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: اقدامات افراد خودسر و ناآگاه به اماکن دیپلماتیک که پرونده آنان نزد محاکم قضایی مفتوح بوده درچارچوب خواست دشمنان ایران بویژه رژیم تروریست پرور آل سعود است، زیرا هیچ عقل سلیمی اقدام درچارچوب منافع دشمنان و همپیمانان صهیونیستهای غاصب و کودک کش را نمی پذیرد.

«حسن کردمیهن» متهم آمریت حمله به سفارت عربستان در نامه ای سرگشاده به رئیس جمهوری ایران ، از محاکمه و نوع برخورد با حمله کنندگان به سفارت عربستان در تهران انتقاد کرد.

حمله به سفارت عربستان در تهران پس از اعدام شیخ نمر روحانی سرشناس شیعی این کشور از سوی آل سعود رخ داد و در آن، گروهی از حمله کنندگان وارد ساختمان مذکور شده و بخشی از ساختمان سفارت را آتش زدند.

این حمله با واکنشهای بین المللی و قطع روابط سیاسی ایران و عربستان سعودی همراه شد.

قوه قضاییه ایران دو هفته پیش با برگزاری دادگاهی 21 نفر را به اتهام دست داشتن در این حادثه بطور علنی محاکمه کرد اما هنوز احکام آنها صادر نشده است.

 

 

کلیدواژه