ثور 08, 1403 09:07 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین، مقامات آمریکایی را فاقد شایستگی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان دانست.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

حدود هفت ماه از نسل کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه می گذرد و تاکنون بیش از 34 هزار نفر که اغلب آنها کودکان و زنان هستند به شهادت رسیده اند.

در همین راستا اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم باریکه غزه و توقف حملات اسرائیل در حال گسترش است و به دانشگاههای هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده است.

با این حال استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

سرکوب شدید دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا

کلیدواژه