ثور 08, 1403 12:56 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش ها در منطقه است
    امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش ها در منطقه است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه تاکید کرد و گفت: اسرائیل عامل ریشه‌ای تمام تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه است.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه پرتغال درخصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی با تبریک تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر خارجه این کشور، به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین ایران و پرتغال اشاره کرد و بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و گفت: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در غرب آسیا است.

طرفین همچنین درباره کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال نیز تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط گفت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ایران است و به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

ایران خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای توقف نسل کشی در باریکه غزه شد

کلیدواژه