ثور 11, 1403 18:14 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به بازداشت دانشجویان به دست پلیس آمریکا
    واکنش ایران به بازداشت دانشجویان به دست پلیس آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران دستگیری دانشجویان آمریکایی در جریان جنبش اعتراضی در حمایت از فلسطین را "به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا" توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به اخبار رسانه‌های آمریکایی مبنی بر دستگیری حداقل 900 نفر از معترضان به دست پلیس آمریکا در اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه، آن را «به بند کشیده شدن آزادی در آمریکا» خواند.

طبق گزارش ای‌بی‌سی آریزونا، از 18 آوریل که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان را در دانشگاه کلمبیا دستگیر کرد، تعداد بازداشت‌ها در سراسر آمریکا به هزار نفر رسیده است.

این بازداشت‌ها باعث شده است که دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به تظاهرات حامی فلسطین بپیوندند و اردوگاه‌هایی را برای حمایت از غزه برپا کنند.

تجمع‌های اعتراض آمیز در دانشگاه‌ها و حضور پلیس آمریکا در کالج‌های مختلف برای پراکنده کردن این تجمعات، یادآور جنبش اعتراضی دانشجویان آمریکا در طول جنگ ویتنام است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین طی اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های دیگر کشورها است.

تداوم بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا

کلیدواژه