ثور 13, 1403 10:05 Asia/Kabul
  • استقبال ایران از تداوم گفت وگو با اتحادیه اروپا
    استقبال ایران از تداوم گفت وگو با اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه ایران با استقبال از تداوم گفت وگو بین اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری‌های مشترک گفت: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوبی قرار دارد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در گفت و گو با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تداوم گفت وگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به بورل با یادآوری تلاش‌های صورت گرفته و گام های مثبت ایران در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در مسیر خوب قرار دارد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل را خواستار شد و اقدام تنبیهی ایران به حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل در جنگ ضد باریکه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته های بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جوزف بورل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسیران، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

کلیدواژه